"השלם זה הבניין": ועידת נכספה של ויז'ניץ' אשדוד

    נדב דוד No Comments on "השלם זה הבניין": ועידת נכספה של ויז'ניץ' אשדוד

    במהלך הערב המרומם והמפואר לבני קהילת ויזניץ' אשדוד, גוייס באופן תקדימי תרומות בסך 3,649,000 ₪ לבניית בנין של קבע הכולל בתי מדרש, מקווה ואולם שמחות

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות של קורת רוח הייתה מנת חלקם של עשרות אברכי קהילת "ישועות משה" ויזניץ אשדוד, עם התכנסותם לועידת הפאר "נכספה" שנערכה בליל שישי י"ב בטבת ביקב ברקן.
    ועידת נכספה ירתה את אבן היסוד להנחת תשתית יצוקה ואיתנה להקמת מרכז לתורה ולתפילה אשר תהפוך ברבות הימים למגדלור של אורה ותורה לבני הקהילה בפרט, לכל חסידי ויזניץ אשדוד ולתושבי האזור ונעלה תקופה ארוכה של תהליך הכנה ארוך שנועד לרתום את כל בני הקהילה להשתתף בבניית משכן קבע לשמו ולזכרו של רביה"ק בעל ה"ישועות משה" זצוק"ל.
    צילום: מנדי הכטמן
    הועידה שהתחילה בשעות הערב המוקדמות הסתיימה בשעת ליל מאוחרת בהצלחה כבירה כאשר בני הקהילה התגייסו יחד והתחייבו את הסכום הדרוש להקמת בנין מוסדות הקהילה. "לא מדובר בהתחייבויות בעלמא כי אם בהלוואות ממשיות שנטלו על עצמם כל אחד מאברכי הקהילה, על מנת להמציא את הכסף באופן מיידי באופן שיאפשר את תחילת העבודות בפועל", מספר אחד מעסקני הקהילה.
    באופן תקדימי, נאספו בסך הכל למעלה מ-3.6 מיליון ₪ סכום השווה להשלמת השלב הראשון בבניין, אשר בנייתו תחל בקרוב ממש.
    בועידת נכספה נטלו חלק סלתה ושמנה של בני הקהילה בראשות רב הקהילה הרה"ג רבי שלמה זלמן וויס שליט"א, הרה"ג צבי הירש ויזניצר שליט"א מרא דאתרא ויזניץ אשדוד, הרה"ג מנחם מנדל הגר שליט"א, ועסקנים דגולים: שד"ר הרב יואל יעקב טסלר, חבר מועצת העיר הרב שמואל דב שוק, הרב יהושע הלוי מנדל סגר"ע בני ברק, הרה"ח בנציון שטנגר – משב"ק.
    ברגש רב ובחרדת כבוד הובא ברכתו ודברות קודשו של מרן אדמו"ר שליט"א על ידי בנו הרה"צ אב"ד אשדוד שליט"א לחזק בריחי הקהילה, להתוועד יחד בשבת אחים גם יחד ולעורר ליבם לאהבת ה' לתורה ולחסידות. בני הקהילה אשר הרימו סכומים הגונים לטובת המגבית, זכו ליין ברכה מיוחד שנתברך על ידי מרן אדמו"ר שליט"א מעוצב באופן בלעדי וייחודי בחבית יין ממותגת.
    לאחר דברי פתיחה על ידי המנחה הרב יחזקאל טויסיג שליט"א, סיים אחד מחברי הקהילה את מסכת תענית ולאחריה פצחו המנגנים ובני הקהילה בריקוד מלבב ומשמח כל נפש. בקשב רב נשמעו דברי רב הקהילה הרה"ג רבי שלמה זלמן וויס שליט"א, אשר היטב באר את מעלת בניית בית המדרש, נחיצות בניית משכן לה' ותורתו בתוככי רובע ו' באשדוד, ותוצאותיה הרוחניות אשר אין לה שיעור.
    לאות הוקרה והערכה על מסירות מיוחדת לאורך כל שלבי ומהלכי הקצאת השטח, הובע יקר ושבח קדם שד"ר הרב יואל יעקב טסלר, על רוב פעולה מאומצת, יום ולילה על כתיפו רובצת, מאז ייסוד קהילתנו הקדושה ועד הנה בכל שלב, בכל עניין ובכל עת ובפרט על קידום שלבי ההקצאה וזירוזם בעודו בתפקידו ולאחמ"כ.

    כמו"כ להרב שמואל דב שוק חבר מועצת העיר אשדוד, מחשבתו ודאגת חסדיו, לכל צרכי קהילתנו הקדושה בכל תחום עניין ושעה ובפרט ברוב עסקנותו להשגת ההקצאה וזירוז כל שלב ושלב ולאחד ממייסדי הקהילה הר"ר מרדכי משולם קלויזנר הי"ו על היוזמה והניהול של שלבי התכנון וההקצאה לבנין בית מדרשנו בהצלחה רבה ובכשרונות ברוכים, ולחברת "שחקים הפקות" בראשות ר' אייזיק שטיין, על הפקת האירוע המיוחד.

    כאמור, הועידה הסתיימה בהצלחה כבירה וכעת צפוי בע"ה לצאת לדרך פרוייקט הבניה מתוך תקוה ותפילה להשלמתו במהירות המרבית.


    0 תגובות